Isnin, 9 Mei 2011

NasI BaSi n SuP AyaM PeDas..

minggu lepas, kami ke seri kembangan..sebenarnya, dari umah aku tak la jauh sgt..
ikut tol SKVE blakang umah cume RM1.90 jerr..
kami ke sane sbb nak makan..hehehe..jauh tak??takde la..skali skala nak tukar selera..
lagipun masing2 ade kat umah..maksud aku..en suami pun ade kat umah..bukan senang tau nak makan ngan en suami..
dia keje shif, aku ade kat umah, dia g keje..aku g keje dia ade kat umah..
lain musim betul kami ni..
ok, nak dipendekkan cite..kami ke restoren ni..
Top 1 Western Foods Cafe..ni name restoren yaang kami pergi..

kami order, nasi putih n sup ayam tak pedas utk anak2..spageti utk aku..n meehoon goreng singapore utk en suami..air plak milo ais utk aku n anak2..nescafe ais utk en suami..
yang bangangnyerr..sup ayam yg aku mtk taknak pedas..dia buat tersgt la pedas..mcm nak bunuh orang..
aku ckp kat pelayan tu" tadi saye order taknak pedas langsung kan???" budak badigol tu bleh jawab " yer la..saye dah ckp tapi dia silap buat.."..maksudnya, dia salahkan tukang masak....bagi aku, ape la salahnyer kalau dia cakap " mintak maaf kak, saye suruh tukang masak buat yg lain"..kan cantik ayat tu..
malas nak bertekak, (sebab ku tgk mata en suami dah merah2 tahan marah)..aku suap jer sup tu kat anak2..sib baik la dorang ni jenis blh makan yg pedas2..cume kesian jap2 minum air..pastu, tgh2 aku suap nasi kat anak2, baru aku perasan, ade bahagian nasi tu yg dah basi...adoiiiiiiiiiii...........betul2 mencabar kesabaran la kedai ni...trus aku stop suap kat anak2..mendidih2 kepala aku tahan marah..
sup ayam yg pedas n banyak minyak..
anak-anak pun sib baik  jugak la dah taknak makan..nak main jer...
since spageti yg aku order dah sampai, aku try la..mak aiii..masin la pulak..
memang teruk la kedai ni..patutla tak ramai orang..aku ingtkan cus tak ramai sbb tgh bulan...rupenyer kami je yg tak tau kedai ni mmg hampeh..
sib baik la mee hoon en suami agak ok..tu pun makan tak abis..
dah takder selera..makan sambil tahan marah..heheheheh...
semua makanan tak abis dimakan....cepat2 aku suh en suami g bayar..karang dia berapi, lagi susah..
en suami ni kalau dia marah..kata2 dia mmg berbisa..hehehe..tak mau la gaduh2..
mee hoon en suami yang ok skit nak banding ngn makanan lain...


budak2 ni menten lasak..dorang bukan tau ape pun..

time ni en suami dok intai2..kot2 ade pekerja dia lalu...ye la.. tunggu air sampai pun punyer la lama..
mase dalam kete, en suami ckp , sib baik dia tak dtg ngn kawan2 dia..kalau tak memang gaduh arrr..hehehehehe..kool bebeh..ala, tok sah kecoh2 la..sedekah jer la..pasni tak yah dtg dah..bagus tak aku???hehehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan