Khamis, 14 April 2011

DaiRi HarIANku..

Semalam, lepas balik keje..aku singgah tesco extra sat..nak beli barang2 dapur..
banyak yang dah abis..dlm peti ais pun cam umah budak bujang jerr..
kosong..anak2 buka peti cam main pondok2 jerr..hihihih
banyak gak yg aku borong..dekat RM200..mcm2..pampers fatin, susu, bawang2, cili, sayur..ikan, ayam, stok makanan utk budak2..barang2 dlm toilet..ish..mcm2 la..
jam time tu dah hampir 7.00 malam..anak2 aku suh en suami tlg amik..
kerjasama la kan...pas punggah brg2 masuk kete, berdesup aku balik..tak la lewat sgt sbnrnya tapi aku tak suka kalau tinggalkan anak2 lama2..kesian..:(
sampai je umah lebih kurang 7.30 ptg..mak ai..bersepah2..en suamiku relaks jerr..terbaring dgn menan anak2 yang bersepah..
plastik mknn ringan pun banyak..ni mesti kengkawan dorang ade buat besday, selalunya cikgu2 dorang akan bekalkan sorang satu goodies..mcm2 hal la...
pas bukak tudung, sinsing lengan baju, aku punggah 1 persatu brg yg aku borong..simpan elok
ikan, ayam, terus siang, basuh bersih2, masuk peti ais..dah sttle sume keje yg kdg2 terganggu ngan anak2, aku relaks jap..dah dkit jam 8, baru aku gerak mandi, solat..pastu masak mee utk anak2..en suami taknak makan..tapi bile mknn dah terhidang atas meja, dia yang bedal dulu..cetttt..
sementara anak2 dok makan, aku kemas2 menan dorang..sepahyer bukan main lagi..penin aku..
jam 8, time berita TV3 suku, aku dah terpejam2..ngantuk + letih..aku sempat tgk berita jerr..jam 9 aku ajak anak2 naik tido..penat la hari ni..tp sebelum tido aku siapkan bahan2 yg nak dimasak pagi esok..

begitulah aku..rutin ini berpusing2 setiap hari (bezanya bukan tiap hari la g tesco)..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan