Rabu, 20 April 2011

AkU daN MaKe Up..

Betul ke pompuan kalau g shoping, antara barangan yg dorang suke terjah..alat solek n barangan kecantikan..
mmmm..aku??kurang gemar ckit..opsss..bukan nak kata aku dah cantik..
tapi aku memang tak suke bende2 yang melecehkan..cth: nak kena pakai krim malam..krim siang..krim itu..krim ini..penyegar..
and macam2 la..
pastu kalau make up..adoii..lecehnyerr..time nak semayang nak kena cuci dulu..
make up dah cantik2..(dah la mahal) pastu nak kena sapu..
semayang asar plak, nak kena cuci lagii..tak ke membazir namenyerrr...
dan sebab yg paling penting, en suami saye tak suke saye g keje ngan make up2 ni..
en suami takut la tuuuuu..takut org ngorat saye..hahahahahahaha..perasan..
tapi, bila dah menginjak umo 3 series ni...baru ku perasan..sudah ade kaler2 kusam diwajah comelku ini..hehe
dan buat pertama kali..selepas hampir 5 tahun bekerjaya, aku belajar beli brg2 make up..hahah..lucu kan..
bukan brg make up jerr, termasuk brg penjagaan kulit muke..yg kucuba buat pertama kali adalah : Simply Siti..hehehe..tu pun beli yg starter kit..RM 39.90 jeee..dalam pek tu ade pencuci muka, crem asas (bedak asas), 7 ketul serum..
ku beli ni pun atas khidmat nasihat adik2 ku..ye la..dorang lagi advan bab2 ni..
pastu, ku beli mcm2 lagi..antaranya:





1) Perfume tu mmg ku dah lame beli..tapi dah dkt 4 thn tak abis2..punye la jarang gune..jenama Mariah Carey n Christian Dior
2) Losyen jenama Christian Dior jgk..
3) Set Simply Siti (New Age)..ade pencuci muka, cream, serum, n toner tu kawan yg bagi..hehe thanks syada..
4)Vaselin: utk sapu kt bibir time bibir kering..blh gak sapu kat tpt lain yg kering..cth, siku n tumit..
5) Bio Oil: ni sbb aku kena demam campak awal thn ri tu..so, berparut la ckit muke ni..tapi..jarang guna la pulak..pemalas!!!!
6)Lip Balm : jenama Nivea..
7) Lipstik..jenama Maybelline, Sasa..kaler yg paling aku suke kaler coklat..takla merah menyala..malu la nak pakai kaler merah2 tu..ade la beli kaler merah 1..tapi tak merah sgt pun..suam2 jerr...jarang pakai gak...yang kaler pink tu aku beli kat Sasa (KLCC)..aku suke kaler tu..wlw pun pink tapi dia tak melekat sgt..so, suam2 je nampak kalernyerr..
8) Blusher..: jenama Elianto..kaler coklat n pink..yg kaler coklat tu aku beli 4 tahun yg lepas..sampai loni tak abis..maklum la jarang pakai..
9) eye shadow..2 set..ade kaler coklat, maroon, biru, kelabu n hitam..ni pun jarang sgt pakai..tak reti laa..huhuhu..
10) bedak: jenama Garnier..yg ni aku selalu pakai la..hehehehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan