Rabu, 16 Mac 2011

DinnEr UntUK AnAk-AnAk

Semalam aku balik keje, dah set kat kepala nak masak utk anak-anak..
tapi nak wat western la ckit..asyik makan nasik jer..boring gak dorang..kalau tak nasik, makan mee..
sian kat anak-anak kan...
so, balik keje semalam aku singgah la kat pasar mini belakang umah..
konon2 nak beli daging burger, sosej, sayur2 n sos 1000 island..
sekali bila aku masuk pasar mini tu, banyak barang yg aku nak takde la pulak..
sosej, daging burger, sos..barang2 penting ni yang takderr..adoi..kasi hampa betul la..
aku dah malas nak g kedai lain..kompem takder jugak sebab kedai lain tu kedai runcit biasa jerr..
aduh..kecewa la pulak..

 ni la kedai runcit yg dah menghampakan aku..
save more..cetttttt..
dah takde barang yang aku nak..aku beli bateri jer..ha..takdr kene mengena langsung 
ngan resepi aku kan????
(gambar amik dlm kete jerr...:)

sebelah pasar mini ni..ade pulak budak jual berger..mmmm
aku rase mlm ni aku kasi anak-anak makan berger je la..beli yang dah siap..amik kau,,!!!
malas dah aku nak fikir nak g beli kat mane brg2 tu..

tengah hujan renyai2 time ni...
aku tunggu dlm kete je la..lagipun lambat ckit budak ni masak...
akak pakai tudung keler purple tu pun dok nunggu same..siap duduk2 lagi..
mesti lagi lame dari aku..
aku beli dua ketul berger ayam..1 utk aku..1 utk anak2..dorang kongsi jerr
beli banyak2 bukan bleh habis pun..
rege RM2.00 seketul..

 ni la bergernyer..dah siap potong dua..
razin ngan fatin bleh kongsi makan...
aku punyer, aku bedal sorang2 jer..ekekeke..
fatin belum tukar baju lagi time ni..
makan dulu yerr..kasi kotor sama baju, pastu baru bleh mandi n tukar baju tido..

dorang ni kalau makan, aku lebih suka hampar tikar, makan kat bawah jerr..
susah ckit nak makan kat atas meja makan..
berebut2..pastu jatuh..pastu meraung..
haaa...ni jam umah aku..kat ruang tamu...
dah beberapa minggu jam ni dok tunjuk kul 1 jerr..
so, mase singgah kat pasar mini, aku beli la bateri Eveready 4 ketul..
jam ni pakai 2 bateri..so lebih lagi 2 bateri, taruk kat jam dlm bilik aku n razin..
Bateri Eveready..4 ketul RM 6.20..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan